Specialistų paslaugos
SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTAS
Sveikatos priežiūros specialistas - asmuo, įgyvendinantis lopšelio-darželio sveikatos priežiūros planą, vykdantis sveikatos priežiūrą lopšelyje-darželyje Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Lopšelio-darželio nuostatų, Darbo tvarkos taisyklių nustatyta tvarka.
Sveikatos priežiūros specialisto pareigos:
- sveikatinimo veiklos metodinių konsultacijų pedagogams, vaikams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) teikimas bei metodinės ir informacinės medžiagos vaikų sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo klausimais kaupimas;
- pagalba vaikams ir bendruomenei, ugdant sveikos gyvensenos ir asmens higienos įgūdžius;
- lopšelio-darželio aplinkos atitikties visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams vertinimas, dalyvavimas nustatant prioritetinius lopšelio-darželio aplinkos bei sąlygų gerinimo klausimus;
- dalyvavimas rengiant dokumentus, nustatančius sveikatos priežiūros lopšelyje-darželyje tvarką;
- ugdymo proceso organizavimo atitikties visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams vertinimas;
- pirmosios medicinos pagalbos teikimas ir koordinavimas;
- darbo tvarkos taisyklių, vaikų sveikatos ir gyvybės apsaugos, saugos darbe instrukcijų reikalavimų vykdymas;
- lopšelio-darželio aplinkos sanitarinės būklės, švaros ir tvarkos tikrinimas ir sanitarinio priešepideminio režimo priežiūros vykdymas bei vertinimas;
- informacijos apie aplinkos veiksnių įtaką vaikų sveikatai, visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktus, reglamentuojančius lopšelio-darželio aplinką, ugdymo aplinkos saugos būklę, sklaida įstaigos bendruomenei;
- tėvų ir kitų teisėtų vaikų atstovų supažindinimas su lopšelio-darželio organizaciniais dokumentais ir jų pasikeitimais sveikatos priežiūros klausimais;
- vykdyti nelaimingų atsitikimų prevenciją, lėtinių neinfekcinių ligų, jų rizikos veiksnių ir šių ligų paūmėjimų, infekcinių ligų ir rizikos veiksnių profilaktiką;
- koordinuoti Vaikų teisių sveikatos priežiūros srityje užtikrinimą ir konfidencialumą;
- vykdyti vaikų maitinimo organizavimo, skatinant sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgūdžių formavimą, maisto tvarkymo vietos, gamybos proceso, patiekalų išdavimo atitikties Lietuvos Respublikos teisės aktams, reglamentuojantiems maisto tvarkymą ir maisto saugą, priežiūrą.
LOGOPEDAS
Logopedas - asmuo, lopšelio-darželio ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse grupėse įgyvendinantis specialiojo ugdymo programą, teikiantis specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų.
Logopedo pareigos:
- organizuojant ir vykdant ugdomąjį procesą logopediniame kabinete, atsižvelgti į individualius vaikų ugdymosi poreikius ir amžių, įstaigos Ikimokyklinio ir Priešmokyklinio ugdymo programos tikslus;
- ugdymo turinį planuoti vadovaujantis lopšelio-darželio ir grupių veiklos programomis;
- įvertinti vaikų kalbos raidos ypatumus, nustatyti kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, specialiuosius ugdymosi poreikius;
- sudaryti individualiąsias, pogrupines ir grupines specialiųjų poreikių vaiko/vaikų kalbos ugdymo programas, jas taikyti;
- šalinti specialiųjų poreikių vaikų kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus;
- padėti pedagogams pritaikyti vaikams, kuriems paskirta specialioji pedagoginė pagalba, ugdomąją medžiagą ir ugdymo priemones;
- konsultuoti pedagogus, specialiųjų poreikių vaikų tėvus (globėjus) specialiosios pedagoginės pagalbos vaikams teikimo klausimais;
- rengti ir naudoti specialiosios pedagoginės (logopedinės) pagalbos teikimo procese specialiąsias ugdymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių vaikų kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų lavinimui.
MENINIO UGDYMO PEDAGOGAS
Meninio ugdymo pedagogas - asmuo, lopšelio-darželio ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse grupėse įgyvendinantis meninio ugdymo programą, atsakantis už vaikų meninį ugdymą bei lopšelyje-darželyje vykstančių meninių renginių organizavimą.
Meninio ugdymo pedagogo pareigos:
- organizuojant ir vykdant ugdomąjį procesą salėje, atsižvelgti į individualius vaikų ugdymosi poreikius ir amžių, įstaigos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programos tikslus;
- meninio ugdymo turinį planuoti vadovaujantis lopšelio-darželio ir grupių veiklos programomis;
- atsižvelgiant į vaikų gabumus, individualizuoti jų meninį ugdymą;
- stebėti ir atrinkti muzikai gabius vaikus, sudaryti jiems individualias muzikinio lavinimo programas;
- organizuoti meninį švietimą pedagogams;
- bendradarbiauti su šeima, pagal kompetenciją konsultuoti tėvus (globėjus), derinti šeimos ir įstaigos interesus, didinti vaiko kokybiško ugdymo(si) galimybes;
© 2010 - 2012 m. Visos teisės saugomos